Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Lancia

 

Testamentul lui Lancia

Pe 15 februarie 1937 Vincenzo Lancia moare la nici 56 de ani. In timpul noptii acesta este victima unui atac de cord si spera ca e o criza trecatoare si nu o trezeste pe sotia sa. La 7 dimineata isi anunta medicul , dar care nu mai poate face nimic.

Testamentul sau spiritual a fost un automobil : Lancia Aprilia.Acest model imbina traditiile firmei si virtutile omului care a condus-o, dar a fost primita cu scpticism de catre public deoarece avea o linie prea indrazneata iar tehnica inovatoare. A fost nevoie de ceva timp ca Aprilia sa ajunga o regina a soselelor. Agila , stabila, cu un stil incredibil de modern si apreciat de toata lumea, nascuta din geniul lui Vincenzo Lancia.

Istoria marcii Lancia

Primele modele au fost distinse , elegante si niciodata exagerate. Aceste trasaturi s-au pastrat mereu in istoria marcii. Putine case auto au contribuit la progresul automobilismului cum a contribuit Lancia, deseori propunand solutii tehnice inedite, uneori impotriva curentului, adesea de avangarda, dar mereu anticipand dorintele automobilistilor.

In 1907 , primul model, Alpha, socheaza publicul prin puterea ridicata , prin regimul de rotatii al motorului, prin axul fata in aparenta traditional, dar in esenta inovator: din otel ameliorand greutatea, fara insa a prejudicia rezistenta torsionala.

In 1913, Theta este prezentata in Europa cu prima instalatie electrica montata pe o masina. In 1918 Lancia detine doua "atestate de brevet industrial" pentru un prototip de motor in 8 cilindri in V, la 45 grade, si pentru un alt propulsor in 12 cilindri, tot in V, la 22 grade. Aceasta tehnologie cu diverse grade de deschidere in V va caracteriza de-a lungul multor ani productia Lancia, iar ultimul motor cu o astfel de tehnologie va fi montat pe Fulvia Coupe in 1976.

Acest propulsor prezentat cu sasiula saloanele de la Londra si Paris in 1919, este un grup impresionant, cu axa de baza intr-un singur bloc si un arbore cotit cu 12 manivele dintre care 6 din grupul drept sunt pozitionate la 40 grade fata de celelalte.

Succesul este unul deosebit dar nu va mai fi produs in serie din ratiuni fiscale si de piata. In 1921 apare Trikappa, un model revolutionar si emblematic pentru istoria Lancia, anticipeaza unele progrese tehnice fundamentale in evolutia automobilismului: careserie portanta, suspensiile anterioare cu roti independente , tunelul transmisiei integrat in structura sasiului, portbagajul integrat, si cea mai importanta fiind primul motor in 4 cilindri in V din lume.

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro