Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Lancia

 

Inovatia 1930 - 1940

Tehnicienii Lancia sunt recunoscuti ca pionieri ai grijii pentru confort , iar in 1931 breveteaza pentru Astura un sistem de montaj elastic al motorului prin care acesta poate oscila liber si astfel nu mai transmite vibratii sasiului si caroseriei. In 1933 apare prima berlina din lume numita Augusta (cu loc de conducere in interior) avand caroserie portanta. Prin Augusta Lancia aduce alte inovatii in istoria tehnicii automobilistice de la suspensiile anterioare independente cu arcuri elicoidale (brevet Lancia) la suspensiile posterioare cu arcui si foi fixate anterior pe "silentbloc" si posterior cu bride cu lagare de rostogolire. De la arborele de transmisie cu articulatii si discuri flexibile la franele cu comanda hidraulica , pe care Lancia le monteaza pe masini de serie printre primii producatori auto.

In anii '30 este inaugurat sistemul de deschidere a usilor "gen dulap" fara montant central folosit pe masini ca Artena, Astura si Augusta si care permite pasagerilor sa coboare si sa urce in masina cu usurinta.

Un important studiu aerodinamic este introdus in 1937 prin Aprillia care avea un coeficient de penetrare imposibil de imaginat pentru acele timpuri, 0.47 masurat in 1970 orin tunelul aerodinamic Pininfarina. Tot Aprillia folosea un sistem de suspensii independente pe cele patru roti, iar franele posterioare cu tamburi sunt montate pe prinderea axelor planetare inspre diferential si nu in modul clasic pe roti, cutia de viteze si diferentialul alcatuind un ansablu unic.

In 1939 apare o editie micsorata a Apriliei , numita Ardea care foloseste o cutie de viteze in cinci rapoarte, priza de 12V si amortizoare Houdaille.

 

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro