Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Lancia

 

Anii 1950 - 1960

In 1950 Aurelia este primul automobil din lume cu motor in sase cilindri , in V la 60 de grade, folosind ambreaj, cutie de viteze si diferential intr-un singur ansamblu pe puntea posterioara si cu franele posterioare care aveau structura intalnita pe Aprilia.

Prin actiunea lui Gianni Lancia anii '50 aduc o implicare a marcii in diverse competitii sportive automobilistice: de la masinile de serie modificate pentru competitii ca exemple enumerandu-se Aurelia berlina si Granturismo, la masinile realizate special pentru competitii la categoria Sport si Formula 1; in toate cazurile rezultatele sunt excelente.

Seriei sport alcatuita din D20, D23, D24 si D25 la sfarsitul lui 1953 i se alaturaD50 special creat pentru Formula 1 care folosea solutii inedite pentru acele vremuri. Folosea un propulsor cu 8 cilindri in V, dispusi usor inclinati spre stanga, pentru a permite arborelui de transmisie sa treaca langa scaunul soferului si nu pe sub acesta imbunatatind astfel centrul de greutate al masinii fata de competitia de la acel moment. Grupul motopropulsor este dispus transversal, in spatele axului posterior, benzina este distribuita in trei rezervoare: cele doua principale externe, aflate unul sub partea dreapta iar celalalt sub cea stanga a corpului masinii, in timp ce al treilea este in partea posterioara , in spatele pilotului.Planul initial al masinii prevedea si o versiune cu patru roti motrice permanent ce ar fi facut din D50 un unicat la acea vreme. Aceasta versiune a ramas doar la stadiul de proiect deoarece in iulie 1955 , intreaga echipa de competitii Lancia: oameni, masini, echipamente si proiecte , au fost cedate gratuit catre Ferrari, care cu D50 pilotat de Fangio a castigat Campionatul Mondial de Formula 1in anul urmator. Folosea un ambreaj bi-disc, precedat de un grup conic cu rapoarte multiple, usor de schimbat, o cutie de viteze cu 5 trepte dintre care patru sunt conectate cu sistemul de cuplare lateral de tip "dinte pierdut" , pentru a facilita trecerea intre trepte.

Flavia apare zece ani mai tarziu , si Lancia revine in avangarde cu tractiunea posterioara , motorul boxer in patru cilindri in V la doar 13 grade, adoptand si o inedita distributie cu doi arbori cu came, montata cu o inclinare de 45 grade.

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro