Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Lancia

 

Anii 1970 - 1980

Istoria premierelor tehnologice Lancia continua si in anii '70. In aceasta perioada ia nastere Lancia Stratos, ca carei caroserie este realizata din aliaj usor si fibra de sticla. Apoi se naste Beta berlina, care foloseste un sistem inedit si avantajos de suspensie cu patru roti independente, utilizat in continuare dar cu unele modificari si imbunatatiri, pe familia Lancia k. Trebuie mentionata si Beta Montecarlo Turbo , dotata cu un motor central, injectie electronica si turbocompresor care obtine victorii rasunatoare si care va domina timp de doi ani categoria sa.

In 1982 este propusa injectia electronica Jetronic de catre Trevi si pentru prima data pe o masina de serie compresorul volumetric de supra-alimentare , numit Volumex. Acest sistem este extins in anul 1983 pe Beta Coupe si H.P. Executive, cu motorizarea de 2000 cc.

O alta inovatie este considerata si Lancia Rally 037, cu motorul sau in patru cilindri si 16 supape, cu compresor volumetric volumex si caroserie din fibra de sticla desenata de Pininfarina. Thema este o masina avangardista aparuta in octombrie 1984 datorita sistemului ABS , turbocompresorului cu intercooler si overboost acesta fiind pentru prima oara folosit pe o masina normala de serie, cu arbori de echilibrare care se rotesc in sensuri diferite si suspensii cu rata de amortizare controlata. Totodata Thema este si prima masina Lancia echipata cu propulsor turbo diesel , de noua generatie care va elimina principalele critici aduse motoarelor alimentate cu motorina prin silentiozitatea si prestatiile sale.

In 1985 debuteaza Lancia Delta S4, pentru care compania face uz pe scara larga de materiale compozite si care foloseste tractiunea integrala permanenta si un sistem dublu de supra-alimentare volumex si turbo. Urmeaza Y10 care este semnata Autobianchi pe pietele principale, este prima masina care foloseste micul si inovatorul motor Fire, in timp ce Thema 8.32 din 1986 va folosi pentru a doua oara in istoria Lancia un motor Ferrari in 8 cilindri , 32 de supape , servodirectie controlata electronic Servotronic si un deosebit spoiler posterior.

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro