Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Lancia

 

Tot in 1986 debuteaza Lancia Delta HF 4WD, un efort concentrat al tehnicii de varf ce folosea: tractiune integrala permanenta, 3 diferentiale dintre care cel central cu visco-cuplaj Ferguson, iar cel posterior Torsen. In acelasi an apare si Y10 4WD, dotata cu o traciune integrala inovatoare, cuplabila cu servocomanda cu roata libera si care asigura o functionare fluenta a motorului, prestatii si consum mai bunin conditiile de utilizare a puntii anterioare motrice.

Evolutia continua si in anii urmatori prin Lancia Delta HF Integrale 16v, pe care in 1989 este prezentat sistemul ABS cu sase senzori si un sistem de tractiune cu trei diferentiale: unul anterior liber, unul central cu repartitor de cuplu epicicloidal cu visco-cuplaj Ferguson si unul posterior Torsen. Tot in 1989 este prezentat Y10 Selectronic, dotata cu o cutie de viteze cu variatie continua si cu ambreiaj elecremagnetic.

In 1990 apare Lancia Dedra HF Turbo echipata cu "viscodrive" si turbocompresor complet, intercooler si boost-drive. In 1994, Lancia k adopta o noua clasa de motoare cu 5 cilindri in linie dintre care doua pe benzina si trei turbodiesel, care se remarca prin caracteristici de elasticitate si silentiozitate in functionare.

Lancia Y , prezentata oficial in 1995 este prima masina de serie din lume careia paletarului de baza de 12 culori i se adauga ca optiune setul de culori Kaleidos care cuprinde 100 de nuant diferite de caroserie pentru a satisface gusturile diversificatului sau public. Aceasta realizare a fost posibila si datorita factorilor de excelenta industriala caracteristica fabricii Lancia din Melfi.

Lancia k SW din 1996 ofera in serie sistemul hidro-pneumatic cu garda la sol constanta Nivomat in premiera cuplat cu suspensiile de tip Mc Pherson. In ultimii ani Lancia Thesis este masina cu cele mai multe inovatii precum sistemul key-Less, acoperisul amovibil cu celule fotovoltaice, frana de mana actionata electric, scunele reglate electric cu ventilatie si masaj, sistemul Cruise Control adaptiv si suspensiile cu control electronic al ratei de amortizare denumite Sky-hook.

In 2004 apare cutia de viteze manuala secventiala robotizata D.F.N sau Dolce Far Niente care este disponibila atat pe Ypsilon cat si pe Musa. Capacitatea de inovare pe care Lancia a reusit sa o conserve de-a lungul celor peste 100 de ani de istorie si vointa de a oferi clientilor imbunatatiri permanente ale tinutei de drum si ale sigurantei active cat si un confort ridicat fac din Lancia o marca deosebita.

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro