Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Lancia

 

Competitiile

Dupa competitiile victorioase din 1908 si 1909 Vincenzo Lancia abandoneaza cursele si interzice in mod intentionat participarea oficiala a masinilor sale la evenimente sportive. Decizia vine ca o consecinta a hotararii de a concentra toate resursele companiei in proiectarea si construirea de masini de serie. In schimb nu a putut interzice persoanelor private participarea la curse si clientii marcii au descoperit temperamentul sportiv al modelului Lambda cu care s-au inregistrat si multe victorii. La fel se intampla si cu Aprilia pe care in preajma celui de al doilea razboi mondial s-au format o intreaga generatie de piloti.

In 1951 patru modele Aurelia B21 ale unor persoane private dar cu asistenta din partea Lancia , participa in turul Siciliei si isi adjudeca primele patru locuri in clasa in fata automobilelor Alfa Romeo 1900, modele sportive recunoscute. Astfel zarurile au fost au fost aruncate si la Mille Miglia au fost inscrise patru exemplare Aurelia Granturismo B20 Coupe. Bracco termina al doilea dupa Ferrari condus de Villoresi care are cilindree dubla. Mai mult, Bracco, impreuna cu Lurani, castiga victoria la cursa de 24 de ore de la circuitul Le Mans . In 1952 entuziasmul este in crestere iar Bonetto castiga trofeul Targa Florio, astfel constituindu-se Scuderia Lancia care are ca sigla elefantul in galop initial de culoare albastra.

Obiectivul de devansarea a marcii Alfa Romeo la categoria turisme se schimba, se naste modelul D20 Sport iar oponentii se transforma in Ferrari si Maserati. Victoriile din '53 si '54 marcheaza apogeul succesului. Alberto Ascari castiga Mille Miglia iar pe urmatoarele doua locuri se claseaza Targa Florio si Carrera Panamericana cu noile D24.Raliul de la Monte Carlo este castigat de catre Louis Chiron cu Aurelia GT B20.

Gianni Lancia vizeaza Formula 1 fiind sustinut de echipa de piloti printre care Alberto Ascari iar masina pentru Grand Prix se dovedeste a fi inovatoare caracterizandu-se prin: motor cu 8 cilindri in V , cutie de viteze posterioara transversal, iar rezervoarele prin dispunerea lor imbunatatesc aerodinamica si permit distributia masei constanta. La Monte Carlo Alberto Ascari aflat pe primul loc paraseste pista si ajunge in mare dar miraculos scapa nevatamat. La numai 4 zile acesta se afla la Monza unde Castelotti era in teste cu Ferrari Sport. Ascari alearga in camasa si cravata cu Ferrari Sport si la a treia tura are loc un accident mortal.

Disparitia lui Ascari si colapsul financiar datorat sumelor imense investite in competitii duc la decizia drastica pentru Lancia de a incheia intrecerile.

 

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro