Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Alfa Romeo

 

Se spune ca Henry Ford obisnuia sa-si scoata palaria cand vedea trecand o Alfa Romeo si ca, in ziua in care a reusit sa invinga masinile Alfa, Enzo Ferrari a plans ca un copil. Compania a trecut printr-un secol de istorie, adaugand multe pagini memorabile istoriei automobilului.

Exista calitati care au facut intotdeauna parte integranta din imaginea marcii Alfa Romeo: “Cuore Sportivo” sau inima sportiva, vitalitatea neimblanzita, sunetul motorului , eleganta formelor si designul Italian.
Astfel am pregatit o scurta calatorie in timp care sa afiseze o parte din imaginile diferite ale legendei Alfa Romeo de la origini pana in prezent.

Istoria Alfa Romeo incepe in 1910 cand Cavaliere Ugo Stella colaboreaza cu o compania franceza (Darracq) pentru a produce un automobil sport pentru piata italiana. Parteneriatul se incheie prematur si Stella a redenumit fabrica sa in Anonima Lombarda Fabbrica Automobili sau A.L.F.A.

Intre 1910 si 1915 sigla  Alfa Romeo se compune din doua simboluri milaneze : sarpele familiei Visconti pe un fundal albastru deschis , idée apartinand unui tanar designer din separtamentul tehnic, care in timp ce astepta tramvaiul in Piazza Castello, a observat sarpele de pe turnul Filarete, si crucea rosie pe fundal alb , incadrate intr-un inel metalic avand gravate cuvintele ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) si MILANO separate de doua noduri caracteristice dinastiei Savoy.
ALFA , cuvantul este explicatia clara a unui program si desemneaza prima litera a alfabetului, reprezentand simbolul unui punct de plecare, al unui lucru care incepe, al unei vieti care se infiripa…

A doua sigla intre 1915 – 1925
ALFA ROMEO-MILANO este noua inscriptie de pe partea metalica a siglei dupa ce fabrica a fost  preluata de Nicola Romeo.
In 1920 a fost lansat primul automobil purtand sigla Alfa Romeo  si a fost numit Torpedo 20-30 HP, iar pe vremea aceea designer sef al companiei era Giusepper Merosi. In 1923 , Giuseppe Merosi a fost inlocuit de Vittorio Jano care a fost adus de la FIAT de catre pilotul Alfa Romeo, Enzo Ferrari.
Prima masina Alfa Romeo proiectata de Jano a fost P2 Grand Prix, si in 1925 masina a castigat Campionatul Mondial.

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro