Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Alfa Romeo

 

Jano proecteaza o serie de masini de strada pentru Alfa Romeo bazandu-se  pe motorul P2 dar  au avut si motoare cu 4, 6 si 8 cilindrii in linie. Erau construite din aliaj usor, aveau bujii localizate central, camere de ardere semisferice, doua axe cu came localizate in chiulasa si cate doua randuri de supape pentru fiecare banc de cilindrii. 
 
Revista Autocar a scos in evidenta “caracterul sever” al traseului cu cele 1500 de curbe pe un tur de 180 de km, din care numai 21 in plan orizontal, ce urma a fi parcurs de patru ori.

Sigla se schimba din nou intre 1925 – 1946 si era reprezentata de o coroana de lauri care inconjoara sigla in memoria unei legendare victorii , acea a lui P2 in Primul Campionat Mondial Auto in 1924. Diametrul cercului siglei creste de la 65 la 75 mm, iar in 1930 este redus la 60 mm si va ramane asa pana in 1945.

In 1961 secretarul Alfa Romeo Owners of America, Pat Braden descrie modelul 1750 in presa: "Am remarcat sunetul motorului Alfa Romeo, care creeaza un fel de rapsodie indescriptibila. Dar totul la aceasta masina iti da un sentiment indescriptibil, de fiecare data cand ma urc in masina si pornesc motorul, se topeste plictiseala rutinei cotidiene si totul redevine proaspat si nou"
Peter Hull , in istoria sa Alfa Romeo in 1970 scria despre modelul 1750 : "O masina splendida si excitanta ca o femeie frumoasa, care in general nu poate sa nu aiba si defecte. Dar din punctul acesta de vedere, Alfa 1750 e o exceptie".

Faima echipei Alfa Romeo este asigurata de catre Ascari, Campari, si Sivocci care mai tarziu sunt numiti “Cei trei muschetari”.
In 1923 apare primul “Quadrifoglio” pe masina lui Sivocci, trifoiul verde cu patru foi, incadrat intr-un triunghi pe un fundal alb, symbol ca are sa devina marca Alfa Racing.

 

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro