Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Alfa Romeo

 

Mille Miglia - "Cea mai buna cursa din lume"
Este initiata in 1927,cursa de o mie de mile si este un lucru cu adevarat nou si senzational. Parcursul lung si solicitant Brescia-Roma-Brescia intra curand in analele istoriei italiene: e o "cavalcada" de circa 1600 km, strabatand provincia si orasele italiene si ducand pana la Roma.

In 1928 se incheie contractele pentru echipamente militare si compania intra in faliment. Nicholo Romeo pleaca din companie si guvernul preia controlul in 1933 si salveaza Alfa Romeo. La acea vreme, Alfa Romeo era o emblema nationala a Italiei lui Mussolini.
In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, fabrica Alfa Romeo este  distrusa complet in timpul bombardamentelor. Dupa razboi, Compania se straduie sa supravietuiasca si productia modelelor de lux este inlocuita cu masini de serie mai mici astfel Compania reuseste sa isi refaca o baza financiara solida.
In anii 1970 Alfa Romeo are din nou probleme financiare immense si este cumparata de Fiat in 1986, iar guvernul italian inceteaza sa mai acorde asistenta financiara. Un nou grup, Alfa Lancia Spa este format si acesta urma sa  produca atat automobile ALFA, cat si Lancia.
Alfa este condusa de tot mai multe personalitati din lumea spectacolului si devine un symbol al succesului. Modelul sport "Freccia d'Oro" (Sageata de Aur) are un deosebit succes, iar stralucirea masinilor milaneze nu cunoaste limite. Printre clienti se numara Regele Farouk al Egiptului, Ali Khan, Rita Hayworth, Tyrone Power si Printul Ranier de Monaco, iar la Bari in 1950 Toto primeste o berlina "2500" si Rita Hayworth alege un 2500 in 1950.
Prin forme excitante si clasa imbatabila 6C 2500 Super Sport Villa d'Este castiga competitia elegantei in materie de design auto in 1949.
 Manuel Fangio, Campion modial in 1950 si in 1951 si castigatorul altor patru titluri mondiale cu alte echipe, declara: "Alfetta e cea mai buna masina de curse pe care am condus-o vreodata".

Giullietta este unul dintre produsele emblematice Made in Italy iar numele este sugerat de un poet, Leonardo Sinisgalli si, datorita acestei picaturi shakespeariene, masina starneste imaginatia multor persoane in toata lumea. Caroseria lui Giulietta SS (masina de curse) a aparut in urma studiilor aerodinamice facute pe autostrada Milano-Torino, masina fiind acoperita pe jumatate cu fire de lana pentru a fi apoi fotgrafiata si filmata dintr-o alta masina ce mergea in paralel. Curentii de aer creati in anumite portiuni ale caroseriei au fost indicati prin miscarile firelor de lana, sugerand modificarile ce puteau fi aduse liniei caroseriei.

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro