Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Alfa Romeo

 

Intre 1960-1970 Alfa renunta la berlinele de dimensiuni mari si se concentreaza pe  productia gamei Giulietta, aparand doua versiuni cu performante deosebite. Prima este SS si are o caroserie aerodinamica desenata de Bertone, iar cealalta este berlina de concurs numita SZ cu forma caracteristica de "sapun", desenata de Zagato. In 1960 incepe constructia celebrei fabrici de la Arese care se deschide in 1963. Primul automobil produs aici este Giulia, vanzandu-se peste un milion de exemplare in diferitele sale versiuni. In 1964 este create compania Autodelta sub directia lui Carlo Chiti, care se va concentra asupra productiei de masini de competitii, derivate din cele de serie sau proiectate special pentru asta.Urmeaza ani importanti pentru Alfa Romeo, care reuseste sa isi consolideze atat imaginea, cat si pozitia comerciala. Pentru competitia Touring din 1965 este creata special Giulia GTA (Gran Tourismo Alleggerita), cu portiere si capota de aluminiu. Spider-ul este inlocuit de un nou model bazat pe mecanica lui Giulia, cu o caroserie desenata de Pininfarina - numita Duetto, cu o forma surprinzatoare in "os de sepie". Modelul 33 reuseste sa iasa in evidenta, productia de serie luand avant pe baza acestor succese sportive fiind construita in fabrica Alfasud Pomigliano d'Arco ca parte dintr-un program national de industrializare a sudului Italiei. In 1970 Autodelta colaboreaza cu McLaren, Alfa furnizand echipei motoarele 8V 3000 ce vor fi folosite in Formula 1, acesta  este considerat si anul Montreal, visul lui Bertone pentru Targul modial din Canada.

Anii ‘70 reprezinta o epoca de urcusuri si coborasuri pentru companie, iar dificultatile manageriale alterneaza cu succese sportive. Perioada este marcata de situatia economico-financiara a companiei, deoarece Alfa Romeo nu reusete sa satisfaca in  totalitate cerintele pietii si are de infruntat criza energetica. Rezultatele sportive pe de alta parte sunt notabile, un bun exemplu fiind adjudecarea Campionatului Mondial al Constructorilor in 1975 prin "33 TT 12", succes repetat si in 1977. In 1972 Luraghi paraseste Alfa Romeo, iar pana la venirea in 1978 a lui Ettore Masaccesi nu se adopta nici un program de restructurare. Doar un al doilea asemenea program, dupa primul realizat de Ugo Gobbato in anii treizeci, aduce compania la zi cu situatia economica si pe piata.

 

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro