Probleme Fiat - Service , Foto, Forum pentru masini italiene
HOME DESPRE NOI ISTORIC FORUM GALERIE IMAGINI CONTACTATI-NE
 

Istoric Lancia

 

De la pista la Raliu

Pe 26 Iulie masinile, motoarele, si piesele de schimb pleaca spre Marranello donate de Lancia catre Ferrari care preia modelul D50 modificandu-l si imbunatatindu-l ii va permite lui Juan Manuel Fangio in 1956 sa castige patru dintre cele cinci titluri mondiale ale sale. Aurelia B20 dispare din scena dar locul ii este luat de Apia care in versiunea GT Zagato, este invincibila la clasa de cilindree pana la 1150 cm cubi. I 1959 apare Flaminia Sport Zagato care repeta succesele Apiei dar la clasa de pana in 2500 cm cubi. Acestor victorii li se adauga cele din raliuri in care Piero Frescobaldi este invingator in Rally dei Fiori din 1962 la volanul Fulviei.

Conducerea Lancia incepe sa agreeze acest tip de competitii care nu necesita implicarea financiara pe care o necesita Formula 1 si doresc ca prin aceste competitii sa puna in lumina mostenirea stralucita a marcii si tinuta de strada a masinilor de serie Lancia. Astfel revine Squadra Corse , purtang vechea emblema si sigla HF reprezentand High Fidelity. Cu Flavia Coupe, apoi cu Fulvia 2C Coupe si Coupe HF victoriile se tin lant: Tour de Corse, Raliul San Remo (Rally dei Fiori), Rac.

Cu Lancia Stratos marca devine invincibila avand victorii consecutive la trei mondiale incepand cu 1974. Construita pentru raliu intr-un numar limitat de 500 de exemplare omologate Stratos este o berlinacu motor central proiectata de catre Bertone, echipata cu motorul V6 al lui Dino Ferrari. Lancia revine pe pista cu Lancia Beta Montecarlo Turbo iar in 1980 si 1981, castiga Campionatul mondial la categoria anduranta.In 1983 castiga Campionatul mondial de raliuri cu Rally 037, masina aparuta pentru a contracara dominatia modelelor germane cu patru roti motrice, aceasta este ultima masina cu doua roti motrice care va castiga Campionatul Mondial de raliuri.

Dupa decizia de a interzice participarea in raliuri a masinilor cu mai mult de 300 CP, Lancia dezvolta modelul Delta S4 si investeste in Delta HF 4WD cu tractiune integrala permanenta.Din 1987 timp de sase ani Delta HF 4WD si urmasele sale Delta HF integrala, integrala 16v si 16v Evo, domina cursele de raliuri. Bilantul numara 6 titluri mondiale consecutive, 46 de victorii absolute din 66 de participari la curse mondiale, plus multe alte victorii in competitii nationale.Acest palmares va ramane imbatabil.

 

123456789

 

 

© ProblemeFiat.ro